Regeneracja dpf i fap toruń

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH
Regeneracja filtrów DPF

BANACKI DIESEL SERWIS

 

W Polsce większość problemów związanych z układem wydechowym samochodów dotyczy zapchanych filtrów DPF (Diesel Particulate Filter) oraz FAP (Filtre à Particules). W BANACKI DIESEL SERWIS w Toruniu oferujemy kompleksowe usługi regeneracja filtrów dpf i fap Toruń, które nie tylko naprawiają usterki, ale również przyczyniają się do długoterminowej oszczędności i ochrony środowiska.

Regeneracja Filtrów DPF i FAP w BANACKI DIESEL SERWIS

Filtry DPF i FAP są kluczowymi elementami nowoczesnych silników Diesla, odpowiedzialnymi za redukcję emisji cząstek stałych. Z czasem jednak, z powodu nagromadzenia się sadzy i zanieczyszczeń, filtry te mogą ulegać zapchaniu, co prowadzi do spadku wydajności silnika, wzrostu zużycia paliwa oraz potencjalnych usterek mechanicznych. Regularna regeneracja tych filtrów pozwala na:

  • Oszczędność Kosztów – Regeneracja jest znacznie tańszą opcją w porównaniu do zakupu nowych filtrów.
  • Poprawę Wydajności Silnika – Czysty filtr DPF/FAP zwiększa efektywność spalania paliwa, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i lepsze osiągi pojazdu.
  • Dłuższą Żywotność Pojazdu – Sprawny filtr chroni silnik przed uszkodzeniami związanymi z niewłaściwym spalaniem.
  • Ochronę Środowiska – Redukcja emisji cząstek stałych przyczynia się do czystszej atmosfery i mniejszego wpływu na środowisko naturalne.

Czym jest filtr DPF?

DPF to skrót od Diesel Particulate Filter, czyli po polsku filtr cząstek stałych. Jest to urządzenie montowane w układach wydechowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, głównie sadzy, która jest szkodliwa dla środowiska i przyczynia się do powstawania smogu.

Budowa i działanie filtra DPF

  • Struktura plastra miodu: Filtr DPF ma porowatą strukturę, przypominającą plaster miodu. Pory są na tyle małe, że zatrzymują cząstki sadzy, ale na tyle duże, że umożliwiają przepływ spalin.
  • Zatrzymywanie cząstek: Gdy spaliny przepływają przez filtr, cząstki sadzy zostają zatrzymane w jego porach.
  • Regeneracja: Z czasem filtr się zapycha, dlatego musi być regularnie oczyszczany. Proces ten nazywa się regeneracją. Może być ona:
    • Pasywna: Odbywa się podczas jazdy, gdy temperatura spalin jest wystarczająco wysoka. Sadza nagromadzona w filtrze ulega wtedy spaleniu.
    • Aktywna: Wywoływana jest przez system sterowania silnika, np. poprzez zwiększenie dawki paliwa. W ten sposób podwyższana jest temperatura spalin, co przyspiesza proces spalania sadzy.

Dlaczego filtr DPF jest ważny?

  • Ochrona środowiska: Dzięki filtrom DPF znacznie zmniejsza się emisja szkodliwych cząstek stałych do atmosfery.
  • Poprawa jakości powietrza: Czystsze powietrze oznacza lepsze zdrowie dla ludzi i mniejsze zanieczyszczenie środowiska.
  • Zgodność z normami emisji: Filtry DPF są wymagane przez przepisy dotyczące emisji spalin.

    Proces Regeneracji Filtrów DPF i FAP w BANACKI DIESEL SERWIS

    Diagnostyka:

    • Dokładne sprawdzenie stanu technicznego filtra DPF/FAP.
    • Potwierdzenie konieczności regeneracji na podstawie wyników diagnostyki.

    Regeneracja:

    • Wymontowanie filtra z pojazdu.
    • Kompleksowy proces regeneracji, który obejmuje czyszczenie filtra z nagromadzonej sadzy i zanieczyszczeń.
    • Wymiana uszkodzonych elementów, jeśli to konieczne.

    Testowanie i Dokumentacja:

    • Testowanie zregenerowanego filtra DPF/FAP, aby upewnić się, że spełnia wszystkie wymagania.
    • Opracowanie raportu z porównaniem parametrów sprzed i po regeneracji.

    Najczęstsze problemy z filtrem DPF

    Zatykanie filtra

    Przyczyny:

    • Krótkie trasy: Gdy silnik nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury, proces regeneracji jest utrudniony, co prowadzi do stopniowego zapychania filtra sadzą.
    • Niska jakość paliwa: Zanieczyszczenia w paliwie mogą przyspieszać osadzanie się sadzy na filtrze.
    • Awarie innych podzespołów: Uszkodzenia wtryskiwaczy, turbosprężarki czy czujników mogą wpływać na proces spalania i prowadzić do nadmiernego osadzania się sadzy.

    Objawy:

    • Spadek mocy silnika
    • Zwiększone zużycie paliwa
    • Dymienie
    • Kontrolka silnika

    Problemy z regeneracją

    Przyczyny:

    • Zbyt częste krótkie trasy
    • Awarie systemu sterowania silnika
    • Uszkodzenia czujników

    Objawy:

    • Częste próby regeneracji (silnik pracuje na wyższych obrotach, zwiększa się zużycie paliwa)
    • Brak skutecznej regeneracji (filtr wciąż się zapycha)

    Uszkodzenia mechaniczne

    Przyczyny:

    • Zbyt wysoka temperatura spalin
    • Wibracje
    • Zanieczyszczenia w paliwie

    Objawy:

    • Dziury w filtrze
    • Pęknięcia
    • Zablokowanie przepływu spalin

    Filtr cząstek stałych – regeneracja się opłaca

    Korzyści Opis
    Profesjonalna Diagnostyka Dokładna analiza stanu filtra DPF/FAP przed przystąpieniem do regeneracji.
    Kompleksowa Regeneracja Pełen proces czyszczenia i renowacji filtra, zapewniający jego maksymalną efektywność.
    Gwarancja Jakości Udzielamy 12-miesięcznej gwarancji na regenerowane filtry DPF/FAP.
    Szybkość i Skuteczność Dzięki zaawansowanemu sprzętowi i doświadczeniu naszych techników, proces regeneracji przebiega sprawnie i efektywnie.
    Ochrona Środowiska Redukcja emisji szkodliwych substancji, co przekłada się na mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne.
    Ekonomiczność Oszczędność finansowa dzięki regeneracji zamiast wymianie na nowe filtry DPF/FAP.

    Jak zapobiegać problemom z filtrem DPF?

    • Regularne przeglądy: Warto regularnie poddawać samochód przeglądom, aby wykryć ewentualne problemy na wczesnym etapie.
    • Dłuższe trasy: Staraj się co jakiś czas odbywać dłuższe podróże, aby umożliwić pełną regenerację filtra.
    • Wysokiej jakości paliwo: Tankuj na sprawdzonych stacjach, korzystając z paliwa o wysokiej jakości.
    • Dodatki do paliwa: Możesz stosować dodatki do paliwa, które ułatwiają spalanie sadzy.

    Czym różni się FAP od DPF?

    Choć oba filtry mają to samo zadanie, istnieją między nimi pewne różnice, głównie w sposobie regeneracji:

    • DPF: Regeneracja filtra DPF odbywa się głównie w wysokich temperaturach, osiąganych podczas jazdy z większą prędkością.
    • FAP: Filtr FAP wykorzystuje specjalny płyn dodawany do paliwa (np. Eolys), który obniża temperaturę potrzebną do spalenia sadzy. Dzięki temu regeneracja może odbywać się częściej i w niższych temperaturach, co jest szczególnie przydatne w przypadku jazdy po mieście.
    • FAP i DPF to to samo: Oba filtry służą do oczyszczania spalin z cząstek stałych.
    • Różnica w regeneracji: FAP wykorzystuje specjalny płyn, który ułatwia regenerację w niższych temperaturach.
    • Cel: Oba filtry mają na celu zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

    Co zrobić w przypadku problemów z filtrem?

    • Konsultacja z mechanikiem: Najlepiej skonsultować się z profesjonalistą, który przeprowadzi diagnostykę i zaproponuje odpowiednie rozwiązanie.
    • Regeneracja: W przypadku zatykania filtra, można przeprowadzić jego regenerację.
    • Wymiana: Jeśli filtr jest poważnie uszkodzony, konieczna może być jego wymiana.

    Zapraszamy na regenerację filtrów DPF i FAP w Toruniu

    Skontaktuj się z BANACKI DIESEL SERWIS i umów się na wizytę w województwie Kujawsko-pomorskim w Toruniu.

    Zapraszamy wszystkich właścicieli pojazdów z Torunia i okolic, którzy zauważyli problemy z filtrem DPF lub FAP, do skorzystania z naszych usług. BANACKI DIESEL SERWIS to miejsce, gdzie dbałość o każdy szczegół podczas regeneracji filtrów jest priorytetem. Dzięki naszej ekspertyzie i zaangażowaniu, Państwa pojazdy odzyskają pełną sprawność, zapewniając bezpieczną i ekonomiczną jazdę na długie lata.

    Jesteś zdecydowany?

     

    Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.
    Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie,

    dostosowując się do jego potrzeb.